Back to school!

Dags att packa väskan inför skolan igen efter att varit på både praktik och haft påsklov. Känns lite konstigt att åka till Molkom faktiskt. Det har hänt så mycket dom senaste veckorna och jag har utvecklast massor i min yrkesroll. Jag känner mig tryggare, säkrare och är väldigt ivrig på att få mitt pussel på plats.
Men nya friska tag för att lära sig mer. Ska bli härligt att få träffa mina klasskompisar igen. 
Under den gångna helgen så har jag haft äran att tillbringa två dagar på en workshop i tyngdlyftning med Ulf Stillman, f.d förbundskapten och en man med otrolig kunskap och personlighet. Vi har gått igenom, ryck & stöt, lr som det heter inom crossfiten snatch, clean & jerk. Jag satte 2 PR i helgen, en ökning på 5 kg på dom båda. Men för mig så var det huvudsakligen fokus på att göra rätt varje gång, hitta tajmingen, andas och känna hur kroppen jobba exakt som den ska. Så ofantligt viktigt att sätta alla lyften på plus kontot i kroppen. Det tar 1000-tals lyft som ska vara rätt för att få rörelsen natuligt och perfekt. Jag älskar tyngdlyftnigen och ser få framemot att gå vidare med min nya förståelse hur min kropp fungerar.  För er alla Lifeboxare så kan jag rekomendera att hoppa med på tåget dom gånger Stillman kommer och håller workshops, det ger så otroligt mycket. Ren magi och det ökar din trygghet i alla lyft och rörelse crossfiten består av. Och vilken lyx vi har som får guidning av den bästa av dom bästa!
 
Hela helgen har känts som ett träningsläger, vi var ute och åt middag tillsammans i boxen i lördags kväll på Koriander. Vilket gäng vi är! Hur häftigt att få vara med och ta dela av den gemenskapen och det som händer i boxen dagligen. Ni är grymma hela bunten!
 
Njut av solen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Foton från Crossfit Lifebox 
 
 
 
 

Kommentera här: